Szparagi w boczku

dnia

Jeśli znudziła Ci się sałata lub ogórki kiszone jako dodatek do obiadu? Myślisz nad urozmaiceniem?

Polecam Ci

Szparagi w boczku

Szparagi są skarbnicą witamin i składników mineralnych. Zapobiegają powstawaniu nowotworów, odpowiadają za prawidłowy rozwój płodu, wspomagają kobiety karmiące piersią i odchudzają, ponieważ w 100 g zawierają tylko 18 kcal. Ponadto szparagi są jednym z najskuteczniejszych afrodyzjaków.

Zielone szparagi są miękkie i nie trzeba ich obierać przed gotowaniem. W związku z tym posiadają najwięcej prozdrowotnych właściwości, ponieważ pod skórką znajduje się całe bogactwo składników mineralnych, takich jak potas, magnez, fosfor czy wapń.

Zawierają:

  • Kwas foliowy
  • Witaminy C i E
  • Asparginę
  • wapń, fosfor, potas
  • błonnik
  • inlulinę
Drukuj

Przygotowanie 2 minutes
Czas gotowania 10 minutes
Czas całkowity 12 minutes
Porcje 12
Autor RG

Składniki

  • 500 g szparagi
  • boczek
  • sól
  • pieprz
  • masło

Instrukcje

  1. W wysokim garnku zagotuj osoloną wodę
  2. Włóż szparagi i gotuj przez ok 5 min
  3. Po tym czasie przelej je zimną wodą
  4. Na patelni rozgrzej masło
  5. Szparagi owiń plastrami wędzonego boczku
  6. Smaż po 3 min z każdej strony
  7. Jeśli chcesz możesz dodać kawałek żółtego sera (cheddar) - dzięki czemu smak będzie jeszcze pełniejszy 🙂
  8.  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.