Kocham sushi – ten japoński wynalazek był od samego początku dla mnie jak narkotyk. Pokochałem je od pierwszego kęsa. Na początku nieśmiało, delektowałem się wędzonym łososiem, a z czasem zaczęły dochodzić do tego bardziej wyrafinowane smaki i sushi pod każdą postacią – Maki, Sashimi, Nigiri, czy też ryba w tempurze.

Tym bardziej było dla mnie problematyczne przejście na dietę niskowęglowodanową ale biorąc pod uwagę, że jedzenie gotowanego ryżu nie różni się w zasadzie niczym od jedzeniem czystego cukru sushi przestało gościć na moim stole.

Ale do czasu! 

Do czasu kiedy w jednej z moich książek o kuchni LowCarb nie zobaczyłem apetycznie wyglądających rolek surowej ryby.

Tak oto narodził się mój pomysł na domowej roboty HOSOMAKI i Krewetki w TEMPURZE.

Maki można przygotować na 2 sposoby

Sposób 1
Używamy serka śmietankowego – ten sposób zaprezentowany jest na poniższych zdjęciach i opisie przygotowania
Sposób 2
Używamy Kalafiora jako substytutu ryżu i dodajemy do niego odrobinę serka śmietankowego w celu sklejenia „ryżu” – ten przepis jużwkrótce!

W poniższym przepisie znajdziecie krewetki, łososia wędzonego oraz łososia świeżego ale możecie użyć każdej ryby której smak lubicie.

Dodaj do ulubionych