Pasta z Makreli – pomysł na szybką przekąskę

dnia
Pasta z Makreli

Dziś przedstawię wam jedną z moich ulubionych sałatek. Znacie mnie już trochę i pewnie zauważyliście, że lubię przepisy proste i łatwo wykonalne dla każdego. Tak jest i tym razem. Przedstawiam Wam drodzy czytelnicy:

Dlaczego wybrałem makrelę? Oczywiście poza jej szeroką dostępnością i walorami smakowymi ma wiele innych pozytywnych działań:

  • Makrela to ryba tłusta, zawiera 14 g tłuszczu w 100 g mięsa. W rybie tej znajduje się bardzo dużo kwasów tłuszczowych wielonienasyconych omega-3, co decyduje o walorach zdrowotnych makreli. Kwasy omega-3 normalizują poziom trójglicerydów we krwi, mają działanie ochronne na serce i naczynia krwionośne. Poprzez wbudowywanie się w krwinki czerwone poprawiają ich elastyczność, w ten sposób zwiększając ukrwienie organizmu. Pobudzają również produkcję tlenku azotu, mającego działanie rozszerzające na naczynia krwionośne, co usprawnia przepływ krwi, przyczyniając się do zmniejszenia ciśnienia tętniczego.
  • Makrela to źródło pełnowartościowego białka (18,6 g/100 g). Warto zastąpić nią mięso czerwone i drób. Makrela zawiera aminokwasy egzogenne (m.in. leucynę, izoleucynę, lizynę), które muszą być dostarczone do organizmu z pożywieniem.
  • Makrela to bogactwo składników mineralnych. Mięso tej ryby jest szczególnie cenione ze względu na wysoką zawartość selenu, w 100 g zawiera 44,1 µg selenu, co pokrywa 80% dziennego zapotrzebowania osoby dorosłej na ten pierwiastek. Selen poprawia odporność organizmu oraz chroni krwinki czerwone przed działaniem wolnych rodników.
  • Ponadto makrela to źródło fosforu i potasu oraz witaminy D i witaminy A, która ma korzystny wpływ na skórę. Fosfor i witamina D mają dobroczynny wpływ na kości i zęby, dlatego powinny być spożywane przez dzieci. Witamina D bierze udział we wchłanianiu wapnia i fosforu w organizmie oraz mineralizacji kości. Ułatwia wchłanianie wapnia oraz transport do kości, tym samym wpływa na ich prawidłowe funkcjonowanie, dlatego jest szczególnie ważna dla kobiet, które mają zwiększone ryzyko ubytku masy kostnej.
Drukuj

Pasta z Makreli

Przygotowanie 20 minutes
Czas całkowity 20 minutes
Porcje 4
Kalorie 289 kcal
Autor RG

Składniki

  • 280 g makrela 1szt
  • 3 szt jaja
  • 50 g majonez 2 łyżki
  • 3 szt ogórek konserwowy/kiszony
  • pieprz
  • sól

Instrukcje

  1. Makrelę dokładnie obierz i usuń wszystkie ości, Dokładnie ugnieć widelcem na miazgę

  2. Jaja ugotuj na twardo, wystudź i posiekaj drobno

  3. Dodaj do makreli i wymieszaj dokładnie

  4. Dodaj przyprawy i majonez

  5. Podawać schłodzone np jako dodatek do bułeczek

Notatki

MAKRO dl 1 porcji:

B:18,5g / W: 1,5g / T:24g / kcal 289

źródło: http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/makrela-wartosci-odzywcze-makreli-swiezej-wedzonej-i-z-puszki_44164.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.