Łosoś z orzechami

Łosoś z orzechami

Łosoś – doskonale nadaje się na szybki obiad, nie obędzie się bez niego żadne przyjęcie. Łatwo go przygotować na wiele sposobów – w każdej postaci jest pyszny. Ale przede wszystkim to morska zdrowa ryba, którą warto jeść ze względu na jej właściwości. Niezależnie od odmiany łosoś jest rybą pełna zalet: bogata w białko, witaminy A, D i E. Należy do ryb tłustych, największą zaletą łososia są korzystne dla zdrowia kwasy tłuszczowe z grupy Omega-3. 

Łosoś w każdej formie stanowi bogactwo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwasów omega-3, niezwykle cennych dla organizmu. Kwasy te mają dobroczynny wpływ na organizm poprzez:

  • zmniejszanie stężenia triacylogliceroli w osoczu krwi;
  • normalizowanie ciśnienia krwi;
  • działanie przeciwzakrzepowe;
  • zmniejszanie stężenia poziomu cholesterolu we krwi, co wpływa na działanie przeciwmiażdżycowe;
  • hamowanie choroby wieńcowej serca i choroby niedokrwiennej serca;
  • działanie przeciwzapalne i przeciwalergiczne przez hamowanie nadmiernej odpowiedzi immunologicznej;
  • zmniejszanie tempa rozwoju cukrzycy typu 2;
  • działanie przeciwnowotworowe;
  • wzmaganie układu immunologicznego;
  • zapobieganie depresji;
  • zmniejszanie ryzyka wystąpienia otyłości przez hamowanie lipogenezy;
  • pozytywny wpływ na skórę oraz wspomaganie leczenia chorób skórnych.

Dziś drogi czytelniku, przedstawiam Ci mój sposób na łososia. Przed Tobą

Łosoś z orzechami

Drukuj

Łosoś z orzechami

Posiłek Ryby
Typ kuchni Keto, LCHF, śródziemnomorska
Przygotowanie 5 minutes
Czas gotowania 10 minutes
Czas całkowity 15 minutes
Porcje 3
Kalorie 435 kcal
Autor RG

Składniki

  • 300 g łosoś
  • 50 g masło klarowane
  • 20 g płatki migdałowe
  • 30 g orzechy włoskie
  • szczypta papryka słodka
  • pieprz świeżo mielony
  • sól himalajska
  • pietrzuszka

Instrukcje

  1. Płat łososia pokrój na 2-3 porcje ( w zależności od wielkości)

  2. Oprósz go świeżo zmielonym pieprzem i solą oraz obsyp pietruszką i papryką słodką

  3. Na patelni rozgrzej masło klarowane

  4. Wrzuć garśc orzechów włoskich ( zawsze je rozgniatam) oraz płatków migdałowych. Smaż do zarumienienia

  5. Na płatki migdałowe ułóż płaty łososia ( ja zaczynam od strony ze skórą)

  6. Smaż ok 3-5 minut z każdej strony

  7. Jeśli nie jesteś pewien czy mięso jest już gotowe zdejmij je z patelni i przekrój . Jeśli w środku jest jeszcze surowe obsmaż jeszcze dodatkowe kilka minut

  8. Podwaj z szpinakiem lub pure z kalafiora

Notatki

Przepis na pure z kalafiora znajdziesz na blogu

źródło: http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/losos-wartosc-odzywcza-czy-losos-jest-zdrowy_45082.html

źródło: http://beszamel.se.pl/losos/losos-wartosci-odzywcze-wlasciwosci-dlaczego-warto-jesc-lososia,650/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.