KTÓRE WĘGLE SIĘ LICZĄ? 🥦🥒🥖 🍚🍏🥝🥑🤔

Nie ma węgli netto (aa sorry: „net carbs” lepiej brzmi 🇺🇸😛 ), nie ma węgli brutto ⚖️ Są węgle i jest błonnik.

Węglowodany to, np. skrobia🥔sacharoza🍯fruktoza🍇, a błonnik do nich nie należy. W ogóle błonnik nie jest żadnym makroskładnikiem, ponieważ się nie trawi, a więc nie wpływa na naszą kalorykę i nie podnosi, a nawet obniża poziom cukru czy insuliny we krwi. Może byłoby łatwiej, gdyby aplikacje do liczenia kalorii uwzględniały błonnik, jako ten czwarty, odrębny składnik diety, ale tak nie jest i błonnik jest zaklasyfikowany jako węglowodany, tylko i wyłącznie dlatego, że główne źródła węgli w diecie, są jednocześnie głównymi źródłami błonnika (fuck logic 🙃 )

Błonnik przechodzi przez nasz układ pokarmowy nienaruszony (a wręcz pęcznieje w jelitach, co jest akurat dobre) po, to aby zostać wydalony wraz z innymi niestrawionymi elementami pożywienia 🚽. Swoją drogą można by się zastanowić po co go w takim razie w ogóle jeść i czy przypadkiem przyczyną zaparć nie jest niedobór błonnika, tylko siedzący tryb życia, odwodnienie i brak niektórych witamin? 🤨 Ale to już temat na inny post. W każdym razie nie można błonnikowi odebrać dobroczynnego wpływu na florę bakteryjną jelit i dawania sytości po posiłku 🥗☺️

Warto mieć na uwadze to co napisałem, ale warto też nie podchodzić do diety zbyt skrupulatnie 🔬 bo to czy zjesz 20 czy 30 gramów węgli nie będzie miało większego wpływu na Twoje samopoczucie, wygląd czy stan ketozy 🙂

Moja rada: Trenuj 🏋️‍♂️🚴‍♀️ to będziesz mógł/mogła jeść więcej węgli i nie przejmować się tym czy są one netto czy brutto 🍞🥔💪.

Potrzebujesz pomocy z dieta lub treningiem? Napisz do mnie na Facebooku’u:

FitDrapieżnik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.