Kakaowe migdały

dnia

Jako, że mam słabość do wszelkiego rodzaju orzechów i nasion i mógłbym je spożywać w ilościach hurtowych ( co niezawsze jest idealne podczas redukcji na diecie Keto;)) oraz uwielbiam wprost gorzką czekoladę to pomyślałem, że można połączyć te dwie pasje i zrobić zdrową słodką zakąskę. Cóż może być zdrowszego od migdałów które mają unikalny skład spośród orzechów.

  • Są bogate w jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które korzystnie wpływają na tkankę mózgową i układ sercowo-naczyniowy, błonnik poprawiający pracę jelit oraz składniki mineralne i witaminy
  • Migdały zawierają również substancje o właściwościach antyoksydacyjnych (zwalczających wolne rodniki). 100 g migdałów to 2 μg karotenoidów i 25 mg flawonoidów.
  • Spożywanie migdałów ma pozytywny wpływ na profil lipoprotein, przez co korzystnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy. Migdały obniżają poziom cholesterolu frakcji LDL (tzw. zły cholesterol), równocześnie podnosząc HDL. Następuje obniżenie ryzyka wystąpienia miażdżycyzawału mięśnia sercowego i udaru mózgu.

Połączonych z gorzkim kakao które od stuleci uznawane jest za niezwykle zdrową roślinę:

  • ziatrna kakaowca są źródłem wielu witamin, mikroelementów i zdrowych tłuszczów. Jednak co najważniejsze, kakao i inne produkty pochodzące z ziarna kakaowego są skarbnicą przeciwutleniaczy, głównie polifenoli.
  • Kakao hamuje proces pogarszania się pamięci u osób starszych, który związany jest ze zmianami zachodzącymi w obszarze mózgu zwanym zakrętem zębatym
  • Kakao jest źródłem związków o charakterze przeciwutleniającym (m.in. flawanoli i procyjanidyn), które wykazują korzystny wpływ na prawidłową funkcję układu krążenia. Związki te działają rozkurczająco na naczynia krwionośne, ułatwiają przepływ krwi, neutralizują działanie tzw. złego cholesterolu i zapobiegają powstawaniu blokujących naczynia skrzepów.

Tak więc z połączenia tych dwu fantastycznych produktów musiało powstać coś zdrowego a jednocześnie smacznego 🙂

Przed Wami drodzy czytelnicy i czytelniczki

  Kakaowe migdały – przekąska idealna

źródło: https://portal.abczdrowie.pl/wlasciwosci-migdalow

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kakao-wydluza-zycie-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze-kakao_43425.html

Drukuj

Przygotowanie 10 minutes
Czas gotowania 10 minutes
Czas całkowity 20 minutes
Porcje 20
Autor RG

Składniki

  • 100 g migdały
  • 15 g olej kokosowy
  • 15 g gorzkie kakao
  • szczypta stewia

Instrukcje

  1. Na blasze do pieczenia rozsyp opakowanie migdałów blanszowanych
  2. Nałóż ok 3 łyżeczek oleju kokosowego
  3. Piecz w piekarniku przez około 10-12 minut w temperaturze 160stopni( doklądaj migdałów, żeby się nie spaliły)
  4. Wyjmij i wystudź
  5. Po wystudzeniu przesyp do dużej miski
  6. Do miski dodaj gorzkie kakao (ok 15G ale możesz dać więcej żeby migdały porządnie się "okleiły")
  7. Dodaj szczyptę stewii
  8. Dokładnie wymieszaj
  9. Przełóż do słoiczka
  10. SMACZNEGO PODJADANIA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.