JAK UNIKNĄĆ PRZEJEDZENIA NA KETOZIE? 🥥🍳🥩🥓🧀

Mniejszy apetyt, braku uczucia głodu lub nawet przejedzenie na dietach nisko węglowodanowych może znacznie ułatwiać odchudzanie, ale także może prowadzić do sytuacji, w której nie dostarczamy wystarczająco dużo składników odżywczych lub mamy problem z budowaniem masy mięśniowej, bo po prostu nie jesteśmy w stanie zjeść ustalonej ilości pożywienia.

Oto kilka porad, które mogą ułatwić nam życie w takim wypadku:

1.NIE PRZESADZAJ Z WARZYWAMI 
Wiem, że warzywa są uważane za bardzo zdrowe, ale nie są niezbędne, zwłaszcza na dobrze skomponowanej diecie ketogenicznej, bogatej w witaminy oraz mikro i makroelementy, które znajdują się szczególnie w jajkach, podrobach oraz także w mięsie, produktach mlecznych i różnego rodzaju nasionach i orzechach.
Naprawdę nie ma potrzeby opychania się warzywami w obawie przed niedoborem witamin, co nie znaczy, że nie powinniśmy ich jeść. Pamiętajmy jednak, że większość warzyw, mimo że nie ma praktycznie kalorii, zajmuje dużo miejsca w żołądku oraz zawiera błonnik, który również wpływa na sytość, a jego nadmiar powoduje problemy z wypróżnianiem oraz paradoksalnie przyswajaniem składników odżywczych.

2. NIE PRZESADZAJ Z BIAŁKIEM
Ja ogólnie mówiąc jestem zwolennikiem dużej ilości białka na ketozie, jednak nie zalecam z nim przesadzać, chociażby z tego względu, że to najbardziej sycący makroskładnik i jego nadmiar może powodować przejedzenie. Jak tego uniknąć? 
Wystarczy ograniczyć produkty wysokobiałkowe a niskotłuszczowe na rzecz takich, które mają podobne proporcje białka i tłuszczu lub najlepiej więcej tłuszczu niż białka. A więc jeśli masz problem z przejedzeniem na keto, to strzałem w kolano są twarogi i pierś z kurczaka, a ratunkiem np. karkówka i boczek.

3. PIJ ŚMIETANĘ I KAWĘ KULOODPORNĄ 
Kawę z olejem koko lub masłem każdy szanujący się ketogenik zna i pewnie pije, ale być może niewielu z Was pomyślało o tym, żeby pić śmietanę, a szkoda, bo to dobry i przyjemny sposób na dostarczenie sporo tłuszczu, mam tu na myśli co najmniej śmietanę 30%. Jeśli komuś za bardzo się nie uśmiecha, żeby pić śmietanę bo nie lubi albo ma potem biegunkę, to można ją wykorzystać do różnych keto-deserów, keto-lodów, budyniu (zamiast mleka) lub z odżywką białkową, jeśli ktoś nakupował i mu/jej zalega w szafkach tak jak mnie 😂.

4. JEDZ TO CO JEST MAŁE OBJĘTOŚCIOWE, ALE KALORYCZNE 
Są to zazwyczaj szybkie przekąski takie jak: kabanosy, gorzka czekolada, słonecznik, orzechy, migdały, salami i inne, po prostu czytaj etykiety 😉

5.JEDZ TO, CO LUBISZ I DOPRAWIAJ JAK LUBISZ
Z doświadczenia w układaniu jadłospisów wiem, że każdy ma swoje preferencje żywieniowe i że każdy produkt można zamienić na inny tak, żeby dieta była smaczna i dobra dla danej osoby. Nikt Cię nie zmusi, żebyś jadł/a smalec, wątróbkę, tłuste mięso, ryby czy twaróg, jeśli tego akurat nie lubisz, a „jest podobno dobre na keto”. Dużo łatwiej jest zjeść dużo czegoś, co lubimy. Nikt Ci też nie zabrania na keto używać przypraw albo dać sobie trochę ketchupu czy musztardy do mięsa, żeby lepiej wchodziło (jakkolwiek to brzmi 😂 )

Zapraszam na moją stronę na Facebook’u 🙂

FitDrapieżnik

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.