Domowy majonez

dnia

 

Jest to bardzo szybki i prosty przepis na majonez domowej roboty.

Wystarczy odrobina chęci i działający mikser, aby cieszyć się zdrowym majonezem bez niepotrzebnej chemii. Prócz pewności, że Twój majonez jest zgodny z dietą niskowęglowodanową pozostaje jeszcze wewnętrzna satysfakcja. 🙂

Życzę smacznego!

Drukuj

Autor RG

Składniki

  • 2 żółtko jajka
  • 150 ml oliwa z oliwek
  • 20 g musztarda
  • sól
  • pieprz

Instrukcje

  1. Oddziel białka jaj od żółtek
  2. Żółtka ubij mikserem z 2 łyżeczkami musztardy
  3. Dodaj szczyptę soli i pieprzu
  4. Miksując na średnich obrotach zacznij dolewać oliwy
  5. Zwiększ obroty w mikserze i ubijaj całą masę do momentu w którym będzie gładka, puszysta i nabierze jaśniejszego koloru niż początkowy kolor żółtek
  6. pamiętaj - domowy majonez nie jest tak śnieżnobiały jak ten kupny- to przez kolor żółtek oraz oliwy
  7. Jeśli masz ochotę na majonez smakowy (może być używany jako baza do sosów - dodaj w trakcie miksowani zioła, czosnek bądź inne przyprawy które lubisz
  8. Smacznego
  9.  

13 komentarzy Dodaj własny

  1. Magda napisał(a):

    Nie wiem jak to robicie ale mi sie Oliva nie ubija / a jest z najwyzszej polki :-/

    1. RG napisał(a):

      Osobiście używamy oliwy hiszpaństkiej (dostępna podczas tygodnia hiszpańskiego w pewnym sklepie na L…:)) oraz Oliwy Monini.
      Najlepiej żeby była schłodzona – wtedy powinno się udać!

  2. Anonim napisał(a):

    Ja próbowałem z olejem z awokado. Też nie wyszło 🙁

  3. Anonim napisał(a):

    jeszcze poproszę przepis na musztardę 😀

    1. RG napisał(a):

      Niestety domowej musztardy jeszcze nie robimy :):) ale wybierając coś w sklepie sugeruj się etykietą ze składem – mała podpowiedź – im musztarda ostrzejsza tym węglowodanów mniej 🙂

  4. Kas napisał(a):

    Ja kiedys robiłam z olejem słonecznikowym i wyszedł. Trzeba długo ubijac

    1. Monika Moskal napisał(a):

      Nie popieramy używania oleju roślinnego, robimy domowy majonez właśnie w celu uniknięcia choćby takich tłuszczów, ale niestety czasem zmiana składników powoduje, ze cos się np. nie skleja. Trzeba kombinować, my staramy się pomagać. 🙂

  5. Kasis napisał(a):

    Czy to ma byc oliva ekstra wergin czy moze byc ta bezzapachowa i bezsmakowa

    1. Monika Moskal napisał(a):

      Najlepiej extra virgin zapachowa i smakowa. 🙂

  6. Asia napisał(a):

    Mam własnie pytanie z jakiego oleju dozwolonego można by spróbowac zrobic ten majonez. Robiłam z oliwy ale w smaku jest bardzo gorzki i własnie zbyt „sródziemnomorski” jak dla mnie…Który olej jest jeszcze do zaakceptowania przy naszym sposobie życia???

  7. KatiKa napisał(a):

    Majonez domowy na oleju rzepakowym (pół litra) B 2.41 T 82.71 W 0.19 tragedii nie ma pod względem węgli. Nie mam co popadać w paranoje. 100 g takiego majo ma mniej węgli niż np 1 podwójnie czekoladowa mufinka z tej strony.

  8. Gosia napisał(a):

    z mojej kuchennej praktyki – jak majonez Wam się waży lub nie chce się ubic w tradycyjny sposob, to sprobujcie tak: wrzucie wszystko na raz do wysokiego waskiego naczynia, zalejcie od razu cała oliwa, weźcie „żyrafę” tudzież mikser z końcówka blendujaca, włóżcie ja na samo dno naczynia i jazda na największych obrotach. ważne – nie wolno ruszac blendera z dna aż się cały majonez nie ubije. ubita masa majonezowa będzie się stopniowo „podnosić” z dna. jak przestanie, próbujcie lekko poruszyć blenderem czy minimalnie odchylic w bok, ale dalej trzymajcie go blisko dna.
    jeżeli chcecie troszkę lżejszy smak, bo przyzwyczajeni do sklepowych smakow domowy majonez może wydawac się zbyt ciezki – proponuję dodac odrobinę słodkiej smietanki 🙂

    1. RG napisał(a):

      Cześć Gosia,

      świetny pomysł – nie omieszkam przetestować w najbliższy weekend 🙂

Odpowiedz na „AnonimAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.