Zalety spożywania kawy

Potencjalne zalety spożywania kawy

Często zapominamy o tym, że kawa to nie tylko kofeina która kojarzy się większości ludzi z niekorzystnym wpływem na nasze zdrowie. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że kawa zawiera również inne substancje, w tym cenne antyoksydanty, które pozytywnie działają na zdrowie. Jakie są zalety kawy?

Poniższa infografika pokaże kilka głównych zalet które odczują szczególnie te osoby które wprowadzą kawę do swojego menu

  1. Naukowcy przeprowadzili wiele badań nad kawą, z których wynika, że jej regularne spożycie może zwiększać tempo przemiany materii nawet o 20% oraz przyspieszać spalanie tłuszczu. Pamiętaj jednak żeby do kawy nie dodawać syropów smakowych czy też cukru!!!
  2. picie kawy zwiększa przepływ krwi w naczyniach krwionośnych nawet o 30%. Jaki ma to wpływ na twoje zdrowie? Dzięki dobremu krążeniu komórki są odpowiednio dotlenione, a to z kolei przekłada się na lepszą wydolność oraz kondycję fizyczną
  3. Naukowcy z Uniwersytetu w Georgii wykazali, że picie ok. 2-3 filiżanek kawy dziennie zmniejsza ból mięśni prawie o połowę! Idealne dla osób uprawiających sport i skarżących się na tzw. Zakwasy. ps. tak naprawdę to co potocznie nazywamy zakwasami to DOMSy
  4. Pijąc regularnie kawę, odczuwamy mniejsze zmęczenie podczas wysiłku fizycznego. Kawa powinna więc na stałe zagościć w twoim repertuarze posiłków przed treningiem, ponieważ zwiększa wytrzymałość i sprawia, że nie jesteś aż tak wyczerpany po skończonym treningu. Krótko mówiąc – idealna przedtreningówka
  5. Zawiera więcej przeciwutleniaczy niż zielona herbata czy surowe kakao. Przeciwutleniacze niszczą wolne rodniki odpowiedzialne za procesy starzenia, niwelują stany zapalne, które mogą prowadzić do wielu groźnych chorób (w tym różnych odmian nowotworów) oraz chronią komórki przed uszkodzeniami. 
  6. Badania wykazały, że po wypiciu kawy poziom serotoniny i dopaminy – substancji odpowiedzialnych za dobry nastrój – wzrasta. W praktyce oznacza to lepsze samopoczucie, a nawet więcej. Osoby, które lubią espresso, są mniej zagrożone depresją
  7. Picie umiarkowanych ilości kawy (od 2 do 4 filiżanek dziennie) zmniejsza ryzyko chorób serca o 20%. 
  8. zmniejsza ryzyko wystąpienia marskości, zapalenia oraz stłuszczenia wątroby. 
  9. Badania wykazały, że osoby, które regularnie piją ten napój, są mniej zagrożone chorobą Parkinsona (nawet o 60%). Sekretem jest jednak kofeina, ponieważ u osób pijących kawę bezkofeinową niezauważono takich rezultatów.

https://portal.abczdrowie.pl/21-zaskakujacych-korzysci-z-picia-kawy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.